Češi stále více nakupují sexuální pomůcky. Zájem o ně letos vzrostl o pětinu

Září 11, 2015

V posledních několika letech se razantně změnil postoj zákazníků k erotickým pomůckám i k samotnému sexu. Češi vnímají pomůcky jako přirozenou součást svého sexuálního života a k nákupu přistupují zcela bez ostychu. Nejnovější statistiky sexshopu Růžový slon ukazují, že v letošním roce vzrostla poptávka po sexuálních pomůckách o 20 % oproti loňsku. Je však značný rozdíl v nákupním chování mužů a žen. Zatímco muži nakupují pomůcky s vidinou společných hrátek a častějšího sexu s partnerkou, ženy upřednostňují sexuální pomůcky samy pro sebe.

Aktuální statistiky sexshopu Růžový slon ukazují, že Češi nejpravděpodobněji dostávají sexuální pomůcky jako dárek. Pak až přichází na řadu vlastní nákup. Velkým lákadlem při výběru je pro Čechy především bohatost sortimentu, schopnosti e-shopu přicházet s novinkami na trh. Stejný důraz podle statistik kladou také na prezentaci zboží formou videí, fotografií a recenzí. Neméně zajímavé je, že ženy se častěji řídí dle doporučení, zato muži spíše ocení jasný popisek, aby si mohli zboží vybrat sami. „I když Češi obecně nepatří mezi nejnáruživější národy, jsou schopni převzít zodpovědnost za kvalitu svého sexu a otevřeně řeší vlastní masturbaci, experimentování i sexuální problémy,“ řekl Adam Durčák, marketingový manažer ze sexshopu Růžový slon.

Zákaznický průzkum sexshopu Růžový Slon ukázal, že 35 % žen ve věku 35 až 59 let nakupuje erotické pomůcky, u mužů ve stejné věkové kategorii to je dokonce 41 %. Nejprodávanější produkty za poslední tři měsíce byly u žen silikonové vibrátory Borůvka 2, poté venušiny kuličky Feel silicon a třetí nejprodávanější produkt byl hřejivý lubrikační gel. U mužů se nejvíce prodávaly lubrikační gely Natural, erekční kroužky Elephant rings a taktéž silikonové vibrátory Borůvka 2. Z těchto nákupních preferencí jednoznačně vyplývá motivace mužů a žen pro nákup. „Díky současným trendům, které ovlivňují nákupní chování našich zákazníků, se zvýšily prodeje erotických pomůcek. Dnes je společnost natolik otevřená, že není výjimkou v našich kamenných prodejnách potkat samotné ženy i páry,“ vysvětluje Adam Durčák.

Průměrný zákazník je schopen za jednu návštěvu kamenného či internetového obchodu utratit přibližně 1400 korun. Celorepublikově se tak mohou roční výdaje za erotické pomůcky vyšplhat i nad jednu miliardu. „Lidé přistupují k nákupu bez zbytečných předsudků a ostychu. Jsou přirození a berou erotické pomůcky jako součást svého sexuálního života,“ dodává Durčák.